24/10/2018 - HoGent start een nieuw onderzoek rond fondsenwerving, namelijk “Hoe kan de inzet van schenkerspersona’s nonprofit- en socialprofitorganisaties ondersteunen in de ontwikkeling van een gerichte communicatiestrategie naar schenkers ?”.
In een driejarig onderzoeksproject wil de Hogeschool het geefgedrag in België en de kenmerken van Belgische schenkers in kaart brengen via een grootschalige online bevraging bij Belgen.
HoGent had in het kader van vorige onderzoeksprojecten reeds twee rapporten gepubliceerd, die allebei 'on-line' beschikbaar zijn:
- Boek 'Fondsen werven door Belgische non-profitorganisaties'
- Boek ''Basisingrediënten voor een goede binding met jongvolwassen schenkers'
Bron:
HoGent - Vakgroep 'Commerciële economie en ondernemerschap'
-> Zie ook: HoGent - Nieuw onderzoeksrapport 'Basisingrediënten voor een goede binding met jongvolwassen schenkers'