Nederland, juli 2016 - Telemarketing wordt sinds enkele jaren door een groeiend aantal Belgische goede doelen gebruikt.
In Engeland evenals in Nederland investeren heel wat meer fondsenwervende verenigingen in contacten met hun donateurs via de telefoon.
In Nederland zijn diverse bedrijven, waaronder Mindwize en Christal, bekend door telefonische werving voor goede doelen.
Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft Christal, samen met Mailtraffic, de data van 5 jaar bellen geanalyseerd op trends en ontwikkelingen.
Een recent artikel in Vakblad Fondsenwerving bespreekt de belangrijkste conclusies uit deze studie, bijvoorbeeld over de gemiddelde gifthoogte, het verband tussen leeftijd en respons, evenals over meest succesvolle Telemarketing campognes.
De meeste belcampagnes zijn gericht op het werven van structurele machtigingen.
Het werven van (kind)sponsors en het upgraden van de huidige bijdrage horen ook bij de meest suksesvolle belcampagnes.
Hieronder staan een enkele infographics met de belangrijkste uitkomsten.
Bron:
-> Andere artikels m.b.t. Archives 2013-2016 - Communication & collectes: innovations